Školní poradenské pracoviště
Obsah služeb ŠPP zde (Velikost: 651.2 kB)
od 1. 2. 2025 je naš škola zapojena do projektu , který podpoří inovativní výuku a další vzdělávání pedagogů školy.
Financování projektu:
z toho z Evropského sociálního fondu plus - 483 946,16 Kč
ze státního rozpočtu - 115 192,25 Kč
Publicita Operační program Jan Amos Komenský
reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0000235
Účel dotace Účelem dotace je: - zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání - zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání, včetně usnadňování vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Lhůta pro splnění účelu dotace Účelu dotace musí být dosaženo do data ukončení fyzické realizace projektu. Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 9. 2022 Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31. 8. 2025 Doba trvání projektu: 36 měsíců
V naší škole probíhá doučování žáků ze dvou zdrojů Evropské Unie. Jednak z projektu Šablony a jednak z projektu investice 3.2.3. národního plánu obnovy.
Doučování je zaměřeno na žáky ohrožené školním neúspěchem, ale zároveň i na rozvoj žáků nadaných v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Publicita Šablony III (Velikost: 73.57 kB)
Tato finanční podpora umožní zlepšení IT vybavení ZŠ i MŠ, zároveň zvýší povědomí učitelů a žáků o využití digitálních technologií ve výuce, pomůže distančnímu vzdělání. Součástí projektu Šablony III je organizace projektových dnů ve škole a mimo školu. Dále sdílení zkušeností pedagogů a doučování žáků ZŠ.
přehled šablon zde (Velikost: 1.36 MB)
PROJEKT ŠABLONY II (Velikost: 73.66 kB)
Od 1. 8. 2018 zahajuje ZŠ a MŠ Újezd realizaci projektu Šablony II s názvem „Učíme se pro budoucnost“. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ. Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
Projekt je realizován v rámci výzvy ŠABLONY II
Naplněním všech indikátorů škola získá dotaci 748 900,- Kč, která bude určena na podporu profesního rozvoje pedagogů formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, na podporu společného vzdělávání prostřednictvím doučování, školních klubů, využitím odborníků z praxe, pořádání projektových dnů ve škole i mimo školu a také prostředky na další vybavení školy. Do projektu je zapojena základní škola, mateřská škola a školní družina
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu https://www.strava.cz
jídelna 11162
Na základě ustanovení § 30, odst. 1) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vydávám jako statutární orgán Základní školy a Mateřské školy Újezd, okres Beroun, tento školní řád.
Žáci školy mají právo
Žáci školy mají dále právo
Zákonní zástupci mají právo zejména na
Žáci jsou povinni
Zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků jsou povinni
založeny na porozumění, vzájemné důvěře, toleranci a respektování se
podílet na správě školy
třídních schůzkách a individuálně dle zájmu rodičů kdykoliv při své přítomnosti ve škole
ostatní přestávky trvají 10 minut
v případech hodných zvláštního zřetele mohou být zkráceny desetiminutové, přestávky na nejméně 5 minut a přestávka mezi dopoledním a odpoledním vyučováním nejméně na 30 minut, ředitel školy při zkracování přihlíží k základním fyziologickým potřebám žáků
bezpečném chování na začátku školního roku i poučení v jednotlivých vyučovacích předmětech
hodnocení výsledků vzdělávání je vyjádřeno klasifikačním stupněm
stupně prospěchu: 1 - výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Při hodnocení touto stupnicí jsou výsledky vzdělávání žáka a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou hodnoceny tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména vzhledem k očekávaným výstupům jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, ke svým vzdělávacím a osobnostním předpokladům a se zřetelem k věku žáka. Klasifikace zahrnuje ohodnocení přístupu žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon.
celkový prospěch :
prospěl s vyznamenáním – nejhorší stupeň prospěchu 2,
průměr stupňů prospěchu není vyšší než 1,5
prospěl – není hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5
neprospěl – na vysvědčení stupeň prospěchu 5
nehodnocen – není-li možné žáka hodnotit z některého z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem na konci prvního pololetí
chování žáka ve škole se na vysvědčení hodnotí stupni: 1 - velmi dobré
2 - uspokojivé
3 – neuspokojivé
žáku může být udělena pochvala za:
při porušení povinností stanovených školním řádem lze žákovi uložit dle závažnosti:
Udělení pochvaly a jiného ocenění ředitele školy a uložení napomenutí nebo důtky se zaznamená do dokumentace školy. Udělení pochvaly a jiného ocenění se zaznamená na vysvědčení za pololetí, v němž bylo uděleno.
Chování žáků je vždy hodnoceno s ohledem na věkové zvláštnosti, rozumovou vyspělost, schopnost rozpoznat následky svého jednání a s ohledem na okolnosti, při kterých k porušení pravidel došlo.
Stupeň 1 - úkoly řeší samostatně
Stupeň 2 - úkoly řeší téměř samostatně
Stupeň 3 - samostatně řeší jednodušší úkoly
Stupeň 4 - většinu úkolů není schopen řešit samostatně
Stupeň 5 - samostatně nevyřeší téměř žádný úkol
Při použití slovního hodnocení se výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem hodnotí tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, ke svým vzdělávacím a osobnostním předpokladům a věku. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení přístupu žáka ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka; obsahuje také zdůvodnění a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat. Výsledky vzdělávání žáka na konci prvního pololetí lze hodnotit souhrnně za všechny předměty. Slovní hodnocení lze použít i pro hodnocení chování žáka.
Zásady pro vzájemné převedení klasifikace a slovního hodnocení
Prospěch
|
|
Ovládnutí učiva |
|
1 – výborný |
ovládá bezpečně |
2 – chvalitebný |
ovládá |
3 – dobrý |
v podstatě ovládá |
4 – dostatečný |
ovládá se značnými mezerami |
5 - nedostatečný |
neovládá |
|
|
Myšlení |
|
1 – výborný |
pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti, samostatný |
2 – chvalitebný |
uvažuje celkem samostatně |
3 – dobrý |
menší samostatnost v myšlení |
4 – dostatečný |
nesamostatné myšlení, pouze s nápovědou |
5 - nedostatečný |
odpovídá nesprávně i na návodné otázky |
|
|
Vyjadřování |
|
1 – výborný |
výstižné a poměrně přesné |
2 – chvalitebný |
celkem výstižné |
3 – dobrý |
myšlenky vyjadřuje ne dost přesně |
4 – dostatečný |
myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi |
5 - nedostatečný |
nedokáže se samostatně vyjádřit, i na návodné otázky odpovídá nesprávně |
|
|
Celková aplikace vědomostí |
|
1 – výborný |
užívá vědomostí a spolehlivě a uvědoměle dovedností, pracuje samostatně, přesně a s jistotou |
2 – chvalitebný |
dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb |
3 – dobrý |
řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby |
4 – dostatečný |
dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává |
5 - nedostatečný |
praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí |
|
|
Aktivita, zájem o učení |
|
1 – výborný |
aktivní, učí se svědomitě a se zájmem |
2 – chvalitebný |
učí se svědomitě |
3 – dobrý |
k učení a práci nepotřebuje větších podnětů |
4 – dostatečný |
malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty |
5 - nedostatečný |
pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné |
|
|
Chování
|
|
1 – velmi dobré |
Uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit. |
2 - uspokojivé |
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob.
|
3 - neuspokojivé |
Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků. |
Školní řád byl schválen pedagogickou radou dne 31. 8. 2023
Školní řád a pravidla pro hodnocení výsledků vzdělání žáků byly schváleny školskou radou dne.
Mgr. Ludmila Mottlová
Ředitelka školy
Přílohy: - provozní řád ZŠ
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu https://www.strava.cz
jídelna 11162