Školní poradenské pracoviště
Obsah služeb ŠPP zde (Velikost: 651.2 kB)
Každý měsíc od října 2024 budou opět probíhat žákovské soutěže většinou na dobrovolné bázi. Garantem těchto soutěží je paní učitelka Kateřina Čapková.
Publicita Operační program Jan Amos Komenský
reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_002/0000235
Účel dotace Účelem dotace je: - zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání - zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání, včetně usnadňování vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Lhůta pro splnění účelu dotace Účelu dotace musí být dosaženo do data ukončení fyzické realizace projektu. Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 9. 2022 Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31. 8. 2025 Doba trvání projektu: 36 měsíců
V naší škole probíhá doučování žáků ze dvou zdrojů Evropské Unie. Jednak z projektu Šablony a jednak z projektu investice 3.2.3. národního plánu obnovy.
Doučování je zaměřeno na žáky ohrožené školním neúspěchem, ale zároveň i na rozvoj žáků nadaných v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Publicita Šablony III (Velikost: 73.57 kB)
Tato finanční podpora umožní zlepšení IT vybavení ZŠ i MŠ, zároveň zvýší povědomí učitelů a žáků o využití digitálních technologií ve výuce, pomůže distančnímu vzdělání. Součástí projektu Šablony III je organizace projektových dnů ve škole a mimo školu. Dále sdílení zkušeností pedagogů a doučování žáků ZŠ.
přehled šablon zde (Velikost: 1.36 MB)
PROJEKT ŠABLONY II (Velikost: 73.66 kB)
Od 1. 8. 2018 zahajuje ZŠ a MŠ Újezd realizaci projektu Šablony II s názvem „Učíme se pro budoucnost“. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ. Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích. Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
Projekt je realizován v rámci výzvy ŠABLONY II
Naplněním všech indikátorů škola získá dotaci 748 900,- Kč, která bude určena na podporu profesního rozvoje pedagogů formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, na podporu společného vzdělávání prostřednictvím doučování, školních klubů, využitím odborníků z praxe, pořádání projektových dnů ve škole i mimo školu a také prostředky na další vybavení školy. Do projektu je zapojena základní škola, mateřská škola a školní družina
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu https://www.strava.cz
jídelna 11162
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ DRUŽINY |
|
ŠVP ke stažení zde (Velikost: 388.48 kB) |
|
Vypracoval: |
Jitka Moutelíková, vychovatelka ŠD |
Schválil: |
Mgr. Ludmila Mottlová , ředitelka školy |
Pedagogická rada projednala dne |
28. 08. 2024 |
Směrnice nabývá platnosti ode dne: |
1.9. 2024 |
Směrnice nabývá účinnosti ode dne: |
1.9.2024 |
1.1Účastníci jsou povinni
1.2 Účastník se ve školní družině chová slušně k dospělým i jiným účastníkům školy, dbá pokynů pedagogických a provozních pracovníků.
1.3 Účastník chodí vhodně a čistě upraven a oblečen, s ohledem na plánované činnosti. Udržuje prostory školní družiny v čistotě a pořádku, chrání majetek před poškozením.
1.4 Účastníci chrání své zdraví i zdraví spolužáků; účastníkům jsou zakázány všechny činnosti, které jsou zdraví škodlivé (např. kouření, pití alkoholických nápojů, zneužívání návykových a zdraví škodlivých látek).
1.5 Zákonný zástupce účastníka je povinen doložit důvody nepřítomnosti účastníka nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku nepřítomnosti žáka.
1.6 Účastník má právo na ochranu před jakoukoli formou diskriminace a násilí, má právo vzdělání a na svobodu myšlení, projevu, shromažďování, náboženství, na odpočinek a dodržování základních psychohygienických podmínek, má právo být seznámen se všemi předpisy se vztahem k jeho pobytu a činnosti v družině. Každý úraz nebo vznik škody, ke kterému došlo v souvislosti s činností družiny, hlásí bez zbytečného odkladu.
1.7 Účastník nenosí do družiny předměty, které nesouvisí s výukou a mohly by ohrozit zdraví a bezpečnost jeho nebo jiných osob.
1.8 Zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky účastníka vůči pracovníkům družiny se vždy považují za závažné zaviněné porušení povinností stanovených tímto zákonem.
Přihlašování a odhlašování
Ředitelka stanoví ve vnitřním řádu pro jednotlivé formy zájmového vzdělávání podle § 2 vyhlášky č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání způsob evidence účastníků takto:
O zařazení účastníků do školní družiny rozhoduje ředitelka školy. Při zápisu do ŠD jsou zákonní zástupci účastníka prokazatelně seznámeni s řádem školní družiny. Rozsah denního provozu ŠD a rozvrh činnosti schvaluje ředitelka školy.
Účastníkům je školní družina poskytována zdarma.
Rodiče nebo jiní zákonní zástupci účastníka přihlášeného k pravidelné docházce do ŠD sdělí vychovatelce rozsah docházky účastníka a způsob odchodu účastníka z družiny, tyto údaje zaznamenají na zápisním lístku. Účastník může být ze ŠD uvolněno i mimo dobu stanovenou zápisním lístkem, má-li omluvenku od rodičů nebo osobním vyzvednutím účastníka. V případě, že účastník přinese omluvenku bez správných údajů např. /chybí datum, podpis atd./, není uvolněn. Účastníci, kteří nechodí domů samy, ale s doprovodem, předá vychovatelka jen osobám, které jsou k tomu oprávněné – buď zápisním lístkem, nebo písemnou žádostí rodičů. Pokud si účastníka odcházejícího v doprovodu nikdo nevyzvedne do konce provozu ŠD, vychovatelka vyzve rodiče telefonicky a vyčká jejich příchodu.
Není-li účastník ve škole, nemusí být rodiči omluveno ze ŠD.
Odhlášení účastníka ze ŠD sdělí rodiče nebo jiní zákonní zástupce účastníka vychovatelce písemně. Vychovatelka odhlášení přiloží k zápisnímu lístku.
Vychovatelka zapisuje docházku účastníků do „Přehledu výchovně vzdělávací práce“
Bez vědomí vychovatelky účastník neopouští prostory ŠD budovy školy při pobytu venku se nevzdaluje od skupiny ostatních účastníků Za účastníka, který byl ve škole a bez omluvy rodičů se do ŠD nedostavil, vychovatelka nezodpovídá.
4.1 Všichni účastníci se chovají při pobytu ve škole i mimo školu tak, aby neohrozili zdraví a majetek svůj ani jiných osob. Účastníkům není v době mimo vyučování zdržovat se v prostorách školy, pokud nad nimi není vykonáván dozor způsobilou osobou. Každý úraz, poranění či nehodu, k níž dojde během pobytu účastníků ve školní budově, nebo mimo budovu při akci pořádané školou účastníci ihned ohlásí. Vychovatelka školní družiny provede prokazatelné poučení účastníků v první hodině školního roku a dodatečné poučení účastníků, kteří při první hodině chyběli. O proškolení provede písemný záznam. Škola odpovídá za účastníky v době dané rozvrhem činnosti družiny.
4.2 Všichni zaměstnanci školy jsou při vzdělávání a během souvisejícího provozu školy povinni přihlížet k základním fyziologickým potřebám účastníků a vytvářet podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku rizikového chování, poskytovat jim nezbytné informace k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví.
4.3. Pedagogičtí zaměstnanci dodržují předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a protipožární předpisy; pokud zjistí závady a nedostatky, ohrožující zdraví a bezpečnost osob, nebo jiné závady technického rázu, nebo nedostatečné zajištění budovy, je jejich povinností informovat o těchto skutečnostech nadřízeného a v rámci svých schopností a možností zabránit vzniku škody. Sledují zdravotní stav účastníků a v případě náhlého onemocnění účastníka informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče postiženého účastníka. Nemocný účastník může být odeslán k lékařskému vyšetření či ošetření jen v doprovodu dospělé osoby. Při úrazu poskytnou účastníkovi nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření účastníka lékařem. Úraz ihned hlásí vedení školy a vyplní záznam do knihy úrazů, případně vyplní předepsané formuláře. Ošetření a vyplnění záznamů zajišťuje ten pracovník, který byl jeho svědkem nebo který se o něm dověděl první.
5.1 U každého svévolného poškození nebo zničení majetku školy či osob je vyžadována úhrada od rodičů účastníka, který poškození způsobil. Při závažnější škodě nebo nemožnosti vyřešit náhradu škody s rodiči je vznik škody hlášen Policii ČR, případně orgánům sociální péče.
5.2 Ztráty věcí hlásí účastníci neprodleně své vychovatelce. Účastníci dbají na dostatečné zajištění svých věcí - uzamykání šaten, tříd.
5.3. Do školy účastníci nosí pouze věci potřebné k výuce, Za cenné věci a hračky přinesené z domova do ŠD vychovatelka neručí. / např. mobilní telefon, šperky, větší obnosy peněz apod./
Hodinky, šperky, mobilní telefony apod. mají neustále u sebe, mají zakázáno je odkládat, pouze z bezpečnostních důvodů a na výslovný pokyn vyučujícího, který zajistí jejich úschovu.
6.1. Na hodnocení a klasifikaci chování účastníka ve školní družině se vztahují ustanovení vyhlášky o základním vzdělávání.
5.2. Pokud účastník narušuje soustavně školní řád a činnost školní družiny, může být rozhodnutím ředitele z družiny vyloučen. Ředitel může rozhodnout o vyloučení účastníka ze ŠD, pokud tento účastník soustavně nebo nějakým významným projevem porušil kázeň a pořádek, ohrožuje zdraví a bezpečnost ostatních, dlouhodobě svévolně nenavštěvuje ŠD nebo z jiných zvláště závažných důvodů.
Ve školní družině se vede tato dokumentace:
písemné přihlášky účastníků; jejich součástí je písemné sdělení zákonných zástupců účastníka o rozsahu docházky a způsobu odchodu účastníka z družiny.
třídní kniha výchovně vzdělávací práce, včetně docházky účastníků
školní vzdělávací program, rozvrh činnosti
vnitřní řád školní družiny
Kontrolou provádění ustanovení této směrnice je statutárním orgánem školy pověřen zaměstnanec: hlavní vychovatelka školní družiny Jitka Moutelíková.
Směrnice nabývá platnosti dnem podpisu ředitelem školy a zveřejněním.
Směrnice nabývá účinnosti 1. září 2024
Aktualizováno Újezd dne 29. 8. 2024
Mgr. Ludmila Mottlová
Ředitelka školy
Jídelníček pro žáky a zaměstnance školy je na webu https://www.strava.cz
jídelna 11162